Thursday, August 4, 2016

Kali pertama makan.

Bismillah..

Oleh sebab last checkup doktor sangat sangat tekan kan Aryan makan dengan serious, aku pun dengan happynya dan dengan jayanya sambut seruan doktor tu.

Ngam ngam pulak, baby food machine dah sampai ke tangan aku. Food machine no. Pada pandangan aku, murah la kot aku beli banding yang aku survey survey. Aku beli dekat pasar maya - instagram.



Food processor tu harga RM175, bekas simpan puree baby ni RM20. Total RM195 termasuk postage. Instagram: barang.murah.baby

Memang best guna blender ni. Haa.. blender dah senang sebut. Dia steam dan kisar dalam bekas yang sama. Tak payah lepas steam nak angkat, letak tempat lain, masuk dalam blender lain pulak lepas tu baru tekan nak blend. Yang ni senang. Set lama mana nak steam, lepas tu kita blend terus dalam bekas sama.

Masa suap dekat Aryan, member buat muka pelik. Tapi duk nganga nak lagi dan lagi dan lagi. Lepastu menjerit nangis sebab ingat kita sengaja lambat lambat bagi dia makan. Walhallll.. lambat nak sudukan, suap kat dia je. Selang masa tangan hayun nak kaup puree dalam sudu, hayun lagi nak suap ke mulut dia - tu pun dia rasa lambat dan lama kot.

Meal ditutup dengan bagi air masak.

Lepas tu, terbongkang tidur.... Aryan la yang tido. Bukan ibunya.. LOL!

No comments:

Post a Comment